Już niedługo Twoja nowa strona dołączy do grona 200 milionów witryn w internecie. Co zrobić, żeby w ogóle została zauważona? Możesz zainwestować w pozycjonowanie i reklamy Google, ale nawet największy budżet nie pomoże, jeżeli Twoja witryna zwyczajnie nie będzie wzbudzała zainteresowania internautów. Zobacz, jak pisać treści na stronę główną, które przekonają ich do Ciebie.
PS. Czytasz właśnie pierwszy wpis z serii o stronach internetowych typu multi page. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zobacz, jak stworzyć tekst na stronę z ofertą.
Przede wszystkim koncepcja
Lubisz eksperymenty? Super, one też są potrzebne, ale nawet te wymagają strategii. Zanim zaczniesz pisać, stwórz jak najdokładniejszy plan wyglądu zakładki. Rozpisz na kartce, gdzie wkleisz zdjęcia, a gdzie tekst oraz jakie informacje chcesz przekazać i gdzie je umieścisz. Po przeczytaniu tego artykułu zaplanuj nagłówki i dopiero wtedy zacznij pracować. Takie podejście znacznie ułatwi Ci cały proces i pozwoli uniknąć chaosu.
Skuteczny tekst na stronie głównej... czyli jaki?
Co działa na Twoją korzyść i podnosi konwersję zakładki? Twoi potencjalni klienci najchętniej zostaną na stronie głównej, która:
1. Odpowiada na pytania
Każdy internauta, czasem nieświadomie, szuka na nie odpowiedzi. Chce się dowiedzieć przede wszystkim:
• Co tu znajdzie (np. kwiaty),
• Czym się zajmujesz (np. wysyłką bukietów - niespodzianek),
• W czym pomożesz mu lepiej od innych (np. dostarczysz je szybciej),
• Co ma dalej zrobić (np. sprawdzić Twoją ofertę).
2. Jest krótka
Na omawianie szczegółów przyjdzie czas. Tekst na stronie głównej jest jak wizytówka - ma zawierać najistotniejsze informacje i przekonywać do dalszych działań.
Są od tego oczywiście wyjątki - chociażby strony typu one page lub po prostu rozbudowane witryny. Tak jak wspomniałam wcześniej, eksperymenty mogą działać na twoją korzyść, przeprowadzaj je jednak świadomie.
3. Jest Twoja
Niektórzy mówią, że klienci nie kupują samego produktu, ale też Ciebie. Nikt nie mówi, że inspirowanie się od innych jest czymś złym, ale uważaj, żeby nie przekroczyć cienkiej granicy między nim a kopiowaniem. Jest to nie tylko nieetyczne, ale też szkodliwe dla Twojej strony. Pisz naturalnie i spraw, żeby już po kilku zdaniach internauci zwyczajnie Cię polubili.
4. Mówi o korzyściach
Pisz językiem korzyści, czyli takim, który odnosi się do potrzeb Twoich klientów. Co to oznacza w praktyce?
Zamiast: "Sprzedajemy piękne bukiety." napisz: "Sprezentuj bliskiemu wyjątkowy prezent, o którym długo nie zapomni."
Internauta nie chce wydawać pieniędzy. On chce (w tym przypadku) uszczęśliwić swoją mamę lub dziewczynę.
5. Opiera się na spójnych komunikatach
Niestety, wciąż istnieją strony, które brzmią niewiarygodnie. Jak zaufać osobie (a może osobom?), która na początku pisze "Tworzymy", później "Jestem", a na końcu "Wysyłamy"? Nie oszukuj klientów. Jeżeli działasz sam, nie bój się o tym mówić - szczerość to podstawa.
Dbaj też o spójny ton komunikacji. Źle to wygląda, kiedy na początku piszesz "na luzie", a pod koniec oficjalnie zapraszasz do obejrzenia oferty.
Owocni na stronie https://www.etworzenie.pl/ odpowiadają na wszystkie wymienione przez mnie pytania.
Struktura tekstu na stronie głównej
Stosowanie schematów w internecie szkodzi firmie, bo ludzie szukają czegoś oryginalnego. Prawda?
Niekoniecznie, a nawet najczęściej nie.
Każda działalność jest inna, a żeby trafić do klienta, trzeba go najpierw sobą zainteresować. Jednak internauci są przyzwyczajeni do standardowego układu strony. Jeżeli jest on zupełnie inny od tego, czego się spodziewają, niestety, wiele z nich zwyczajnie się pogubi i szybko przejdzie do konkurencji. Stwórz oryginalną treść, ale nie zapomnij o umieszczeniu w niej informacji, jakich oczekują Twoi klienci.
A czego szukają na stronie głównej?
1. Przedstawienia
Może być bezpośrednie (np. "Cześć, jesteśmy XYZ. Wysyłamy...") albo nieosobowe (np. "XYZ. Kwiaty z dostawą do domu.").
2. Wezwania do działania
Inaczej Call To Action (CTA), czyli przycisku, który podpowie, co robić dalej i przeniesie do innej zakładki. Tworząc go, pamiętaj o języku korzyści i używaj raczej czasowników w 1 os. lp. Na przykład, zamiast "Przejdź do oferty" napisz "Chcę uszczęśliwić swoich bliskich".
3. Prezentacji oferty
Opowiedz im w kilku zdaniach, co u Ciebie znajdą i czym się to wyróżnia. Zachęć do zapoznania się lepiej z Twoimi produktami, jednak jeżeli jest ich kilka, opis szczegółów zostaw sobie raczej do osobnej zakładki.
Bank millenium na stronie https://www.bankmillennium.pl/ szybko i zwięźle prezentuje swoją główną ofertę.
Ozdobniki w tekście na stronie głównej
To od Ciebie zależy, co i kiedy chcesz pokazać internautom. Jeżeli zależy Ci na tym, żeby już na początku treści było trochę więcej, być może na Twojej stronie głównej dobrze sprawdzi się:
• zapewnienie o gwarancji,
• społeczny dowód słuszności, czyli na przykład liczba zadowolonych klientów,
• pozytywne rekomendacje,
• fragment przyciągający uwagę, na przykład ciekawostka lub statystyki.
Naklejkomania przedstawia gwarancje już na początku swojej strony https://naklejkomania.eu/.
Pamiętaj, że wszystkie te punkty to tylko wskazówki, a dopóki nie spróbujesz swoich sił, nie dowiesz się, czy Twój pomysł spodoba się internautom. Nie zapomnij o stworzeniu koncepcji zakładki, a później próbuj i testuj, co w Twoim przypadku sprawdza się najlepiej.
Co było dla Ciebie najtrudniejsze podczas tworzenia tekstu na stronie głównej? A może utknąłeś na jakimś etapie i do tej pory nie udało Ci się jej zakończyć? Daj znać w komentarzu!

Cześć, jestem Ada
Piszę teksty, dzięki którym moi klienci zarabiają więcej. Wychodzę z założenia, że lepiej stawiać na jakość niż na ilość. Jeżeli myślisz podobnie, rozgość się na mojej stronie, poczytaj bloga...