Jak stworzyć tekst na stronę z ofertą?

Potrzebujesz tekstu na stronę z ofertą, który trafi prosto w potrzeby czytelników i z prędkością światła otworzy ich portfele lub zachęci do kontaktu? Zobacz, jak go napisać krok po kroku.

 

tekst-na-strone-z-oferta

 

 

 

Tekst na stronę z ofertą - zaplanuj podróż

 

W poprzednim wpisie o skutecznym tekście na stronie głównej wspomniałam już, że zaplanowanie rozmieszczenia treści to podstawa podstaw. Zakładka „oferta” jest najdłuższym fragmentem Twojej witryny. To ona ma utwierdzić ludzi w przekonaniu, że dobrze trafili i odesłać ich do kontaktu lub przekonać do zakupu. Tutaj liczy się każdy szczegół.

 

Dlatego wyobraź sobie, że ta strona to sklep stacjonarny. Gdzie czytelnicy się zatrzymają, a co szybko przewiną? Jedno jest pewne - przeczytają pierwsze zdanie i jeśli ich zainteresuje, przejdą dalej - powinno być ono intrygujące. Środkowa część musi być na tyle ciekawa, żeby zachęcała do dalszego przewijania i kontaktu lub zakupu. Na początku trzymaj się tych zasad, a kiedy Twoja strona zacznie już działać, do monitorowania zachowań czytelników przyda Ci się aplikacja Crazy Egg.

 

Część odwiedzających przeczyta tylko początek, część przewinie do samego końca, a jeszcze inni zatrzymają się w środku zakładki. Dlatego tekst na stronę z ofertą może zawierać nawet kilka Call To Action (wezwań do działania) - tak, żeby każdy go odnalazł.

 

Pamiętaj też, żeby używać języka spójnego z resztą zakładek na stronie - przede wszystkim prostych, krótkich zdań.

 

Po tym przydługim wstępie czas na konkrety. Lubisz je? Ja też. Dlatego podzieliłam wszystko na 3 części - wstęp, rozwinięcie i zakończenie.

 

 

 

Tekst na stronę z ofertą - wstęp

 

Czy Twoi klienci wchodzą na tę zakładkę tylko po wizycie na stronie głównej? Nie. Część trafi na nią np. z wyszukiwarki i będzie się chciała dowiedzieć, kim jesteś. Dlatego na początku, tak samo, jak na stronie głównej, przedstaw się krótko - powiedz, co robisz i co odwiedzający u Ciebie znajdą.

 

To jest też najlepsze miejsce na wzbudzenie zainteresowania, a masz na to tylko 3 sekundy. Napisz o ciekawostce związanej z Twoimi usługami lub produktami albo podaj statystyki. Do zatrzymania uwagi świetnie sprawdzą się liczby.

 

tekst-na-strone-z-oferta-wstep

Frost-Design na stronie z ofertą przedstawia się w kilku słowach i wzbudza zainteresowanie, zadając pytanie.

 

 

 

Tekst na stronę z ofertą - rozwinięcie

 

Przede wszystkim, poznaj swoich klientów. Sprawdź, o czym piszą w mediach społecznościowych i o co pytają na forach. Dowiedz się, czego tak naprawdę potrzebują - uwaga, niemal na pewno NIE będzie to Twój produkt lub usługa.

Ale jak to?

 

• Nikt nie kupuje sukni ślubnej, żeby ją mieć. Panna młoda chce wyglądać zjawiskowo.

• Młode mamy nie szukają pracy, bo chcą pracować. One potrzebują samodzielności i kontaktów społecznych.

• A ja nie kupuję dostępów do kursów, bo chcę być lepszym freelancerem. Ja potrzebuję się rozwijać i zarabiać więcej.

 

Widzisz różnicę? Nie pisz na stronie z ofertą, że Twój produkt jest wyjątkowy, bo to nic nie znaczy. Zamiast tego pokaż, jak rozwiąże problemy Twojej grupy odbiorców. Postaraj się też wzbudzić ich sympatię, na przykład poprzez podanie swojej misji. Czy utożsamiasz się z nimi? Czy byłeś kiedyś w ich sytuacji? Po prostu bądź po ich stronie.

 

Pamiętaj, że w ciągu każdej sekundy czytelnik zastanawia się, czy wybrać Twoją firmę, czy konkurencję. Nie bój się mówić, w czym jesteś lepszy. Może to być na przykład:

• czas wykonania usługi,

• cena,

• wszystko w jednym miejscu,

• doświadczenie (certyfikaty).

 

W tej części dobrze sprawdzają się również:

• rekomendacje,

• logo marek, z którymi współpracowałeś,

• opis przebiegu współpracy (w przypadku usług),

• odpowiedź na najczęściej zadawane pytania (FAQ)

 

Im dłuższy tekst na stronę z ofertą, tym ciężej się na nim skupić. Ułatw to czytelnikom, dzieląc treść na krótkie akapity, używając wypunktowań itp.

 

tekst-na-strone-z-oferta-akapity

Szymon Słowik przedstawia swoją ofertę w kilku oddzielonych od siebie blokach.

 

tekst-na-strone-z-oferta-opis

ROXart pokazują, jak w kilku krokach wygląda współpraca z nimi.

 

tekst-na-strone-z-oferta-logo

Yoho wzbudzają zaufanie, dzieląc się logo marek, które z nimi współpracowały.

 

 

 

Tekst na stronę z ofertą - zakończenie

 

Żeby strona nie kończyła się nagle, dodaj do niej krótkie zakończenie. Może nim być np.:

- rekomendacja,

- cytat,

- formularz kontaktowy

i, oczywiście, Call To Action.

 

tekst-na-strone-z-oferta-cytat

Marta Zalewska podsumowuje stronę z ofertą cytatem nawiązującym do jej usług.

 

 

Jak widzisz, tekst na stronę z ofertą może wyglądać skrajnie różnie, w zależności od grupy odbiorców i Twojej koncepcji. Jeśli czujesz się w tym zagubiony i nie wiesz, jak stworzyć treść, która „przemówi” to odbiorców, napisz do mnie. Chętnie Ci w tym pomogę.

 


Przydały Ci się te wskazówki? Daj znać!

Cześć, jestem Ada

 

Piszę teksty, dzięki którym moi klienci zarabiają więcej. Wychodzę z założenia, że lepiej stawiać na jakość niż na ilość. Jeżeli myślisz podobnie, rozgość się na mojej stronie, poczytaj bloga...

 

...a jeśli to wciąż za mało - napisz do mnie, a zajmę się tworzeniem dla Ciebie profesjonalnych treści na stronę, do katalogów i gdzie tylko potrzebujesz.
Podziel się ze znajomymi:

2 comments

  1. Eryk says:

    Dzięki za artykuł. Obecnie jestem na etapie pisania oferty pod sprzedaż ebooka z bardzo wąskiej niszy. Napewno wskazówki się przydadzą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *