5 sprawdzonych trików na lead magnet, który faktycznie zadziała

Zastanawiasz się, w jaki sposób powiększyć swoją newsletterową bazę mailingową? Świetnym pomysłem może okazać się coraz popularniejsze rozwiązanie - stworzenie strony landing page z lead magnetem. Inaczej mówiąc, zaproponowanie „wymiany” internautom: prezent od Ciebie w zamian za zapis do newslettera.

 

 

lead magnet

 

 

Lead magnet – co to tak właściwie jest?

 

Lead magnet to magnes na „leady”, czyli w tym przypadku dane kontaktowe potencjalnych klientów. To sposób na pozyskiwanie subskrybentów, którzy świadomie zgodzili się na otrzymywanie Twoich newsletterów, w zamian za prezent. Ba, jeżeli Twój gratis okaże się ciekawy, to część z nich będzie niecierpliwie czekać na kolejne maile. Zgodzisz się ze mną, że brzmi to dużo ciekawiej niż wykupywanie gotowych baz adresów?

 

Takie rozwiązanie może zebrać dla Ciebie mnóstwo potencjalnych klientów gotowych na Twoje wiadomości, jeżeli rzeczywiście przekona ich, że warto.

 

 

 

Lead magnet - co może być darmowym prezentem?

 

- e-book z dziedziny, która zainteresuje Twoją grupę docelową,

 

- narzędzia ułatwiające pracę – checklisty, arkusze kalkulacyjne, infografiki,

 

- mini kurs (dodatkowo może on zachęcać do wykupienia płatnej wersji),

 

- konsultacja z Tobą,

 

- rabaty i próbki produktów

 

i wszystko inne, co może pomóc czytelnikom.

 

 

Lead magnet – co zrobić, żeby przynosił oczekiwane rezultaty?

 

Dobry produkt to nie wszystko. Jeżeli nie „opakujesz” go w wiarygodny, przemawiający do wyobraźni wygląd i treść, Twoje starania na niewiele się zdadzą. Oto 5 zasad, które - po wprowadzeniu - sprawią, że Twoja strona z „magnesem” będzie skuteczna:

 

1. Krótki formularz z gwarancją 

Ogranicz wymagane dane do minimum – imię, nazwisko i adres e-mail wystarczą. Im mniej pól do wypełnienia, tym więcej ludzi zdecyduje się na subskrypcję. Wzbudzisz jeszcze większe zaufanie, jeśli w okolicy formularza zapewnisz, że wprowadzone dane będą bezpieczne, a ten, kto je prowadza, nie dostanie w przyszłości żadnego spamu.

 

2. Call to action

Call to action, czyli przycisk zachęcający do działania, to tak ważny element strony, że zasługuje na osobnego posta. Najważniejsze, żeby:

- był widoczny (w tym wypadku na formularzu),

- przedstawiał korzyść (zamiast „Zapisz się” napisz: „Chcę nauczyć się skutecznej sprzedaży”, „Chcę lepiej planować swój dzień” itp.),

- nie był zbyt długi, czyli nie zajmował całej długości strony.

 

3. Korzyść goni korzyść 

Przede wszystkim zastanów się, czego tak naprawdę potrzebują Twoi klienci. Po pierwsze, na pewno nie czekają niecierpliwie na zapis na newsletter, o nie. Zamiast tego pisz raczej o tym, co od Ciebie otrzymają, bo właśnie po to przyszli na Twoją stronę. Nie bój się zaznaczyć tego w tekście kilka razy. Po drugie, mądrze wybierz prezent. Pomyśl o tym, z czego byliby najbardziej zadowoleni – możesz ich też o to zapytać np. w ankiecie.

 

4. Spójny wygląd

Zadbaj o to, żeby elementy strony nie „gryzły się” ze sobą. Najlepiej wybierz 1, maksymalnie 2 fonty: jeden do nagłówka, drugi do treści i tego się trzymaj. To samo z kolorami – jeżeli masz swoją identyfikację wizualną, wykorzystaj ją; jeśli nie, wybierz 2 – 4 barwy i rozmieść je na stronie w miarę równomiernie. Pamiętaj: najpierw oglądamy, później czytamy. Nie trać klientów przez rozpraszanie ich wyglądem.

 

5. Mniej znaczy więcej

Lead magnet powinien mieć jasny, krótki przekaz. Choć może Cię kusić rozpisanie się na kilka stron o zaletach zostawienia maila, zdecydowanie tego nie rób. W tym przypadku im mniej, tym lepiej. Pisz zwięźle, tak, żeby internauci mogli dotrzeć do końca w kilka minut, a nawet krócej.

 

 

Lead maget – co powinno się w nim znaleźć?

 

Tak, jak pisałam wyżej, lead magnet charakteryzuje się minimalizmem treści. Tak naprawdę wystarczy, że znajdą się w nim 3 rzeczy:

 

1. Konkretna obietnica

W większości przypadków to nagłówek zdecyduje o tym, czy internauta zostanie na Twojej stronie, czy opuści ją w ciągu kilku sekund. Umieść w nim zdanie, które powie o tym, co można tu znaleźć i, przede wszystkim, jakie korzyści otrzyma osoba, która zdecyduje się czytać dalej.

 

2. Formularz

Najlepiej, jeśli pojawi się i na początku, i na końcu witryny. Pamiętaj, żeby był jak najkrótszy i zawierał wspomniane już call to action.

 

3. Opis

Krótko, zwięźle i na temat odpowiedz na pytania internautów:

- czym dokładnie jest prezent?

- co się w nim znajduje?

- dlaczego to mi się przyda/gdzie mogę to wykorzystać?

 

Opcjonalnie, możesz dodać jeszcze krótką notkę „o mnie”, jeżeli masz jakieś imponujące osiągnięcia w danej dziedzinie (np. sprzedaż wielu produktów w krótkim czasie) lub inne ciekawe fakty (najlepiej poparte liczbami).

 

 

Lead magnet przygotowany według wszystkich powyższych instrukcji przyprowadzi do Ciebie setki, a nawet tysiące nowych subskrybentów. Usiądź do niego na spokojnie, pamiętaj o zaznaczeniu korzyści, a efekt przerośnie Twoje oczekiwania. Daj znać w komentarzu, jak Ci poszło!

 

 

Na koniec, kilka inspirujących przykładów lead magnetów:

 

 

Lead magnet - copywriting

https://tekstowni.pl/jak-zostac-copywriterem/

 

 

lead magnet - networking

https://filipkulikowski.pl/10zasad/

 

 

Lead magnet - fotografia

https://www.jestrudo.pl/darmowy-ebook-podstawy-fotografii/

seo copywriter
Cześć, jestem Ada

 

Piszę teksty, dzięki którym moi klienci zarabiają więcej. Wychodzę z założenia, że lepiej stawiać na jakość niż na ilość. Jeżeli myślisz podobnie, rozgość się na mojej stronie, poczytaj bloga...

 

...a jeśli to wciąż za mało - napisz do mnie, a zajmę się tworzeniem dla Ciebie profesjonalnych treści na stronę, do katalogów i gdzie tylko potrzebujesz.
Podziel się ze znajomymi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *